مطالعات فرهنگی و ارتباطات

آ

  • آژانس شیشه‌ای بازنمایی سینمایی بافت سیاسی ایران؛ تحلیل گفتمان انتقادی فیلم «آژانس شیشه‌ای» [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 253-278]

  • آموزش تولد روزنامه در ایران: چشم اندازی تبارشناسانه [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 147-172]

ا

  • اتاق پژواک توییتر، اتاق پژواک و تشدید قطب‌بندی سیاسی مطالعه موردی: واکنش‌های کاربران توییتر فارسی به تحولات ایران (سال‌های 1400-1401) [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 241-271]

  • اجباری از تنهازیستی تا تنها ماندن؛ مقایسه دو گروه از زنان مجرد تنها در تهران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 87-117]

  • اخلاق کشف ترجیحات اخلاقی در رسانه اجتماعی توئیتر (مطالعه کیفی انتخابات 1396) [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 203-240]

  • ادبیات فولکلورآذربایجان ادبیات فولکلور در سینمای انیمیشن و امکان‌سنجی تولید محتوا بر اساس قصه‌های عاشقانه فولکلور آذربایجان [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 261-289]

  • ادراک ایران نزد غیر ایرانیان تجربه دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 183-207]

  • ادغام فرهنگی واکاوی فرایند بین‌نسلی ادغام فرهنگی مهاجران افغانستانی در جامعه ایران: یک مطالعه داده‌بنیاد [دوره 19، شماره 73، 1402، صفحه 11-37]

  • ارتباطات تصویری بازنمایی تصویری مقاومت کاربران ایرانی در برابر ساختار تحریم (مطالعه موردی: واکنش تصویری کاربران فضای مجازی به تحریم تیم فوتبال ایران توسط نایک) [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 11-35]

  • ارتباطات میان‌فرهنگی ایران نزد غیر ایرانیان تجربه دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 183-207]

  • ارتباط با مشتری طراحی و اعتبار سنجی الگوی سه مرحله ای ارتباط با مشتری بر رویکرد نقاط تماس در سفر مشتری (مطالعه موردی: فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپرمی) [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • ارتباط نسلی تطور بازنمایی ارتباط نسلی در سینمای جنگ ایران (با تکیه بر ابژه‌سازی قهرمان جنگ) [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • ارزیابی ارزیابی سیاست‌های فرهنگی پس از انقلاب اسلامی در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی (با تاکید بر میراث مستند و مکتوب) [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • استعمار جنبش روشنگری، استعمار و مسأله ایران در قرن نوزدهم میلادی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 153-172]

  • اشرف غنی تحلیل گفتمان پیام «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری سابق افغانستان به مناسبت عید قربان [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • افغانستان تحلیل گفتمان پیام «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری سابق افغانستان به مناسبت عید قربان [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • انتخاب از تنهازیستی تا تنها ماندن؛ مقایسه دو گروه از زنان مجرد تنها در تهران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 87-117]

  • انتخابات 96 کشف ترجیحات اخلاقی در رسانه اجتماعی توئیتر (مطالعه کیفی انتخابات 1396) [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 203-240]

  • انتقال فرهنگی واکاوی فرایند بین‌نسلی ادغام فرهنگی مهاجران افغانستانی در جامعه ایران: یک مطالعه داده‌بنیاد [دوره 19، شماره 73، 1402، صفحه 11-37]

  • انگاره خویشتن مطالعه انگاره‌های بین‌فرهنگی دانشجویان روسی جامعه المصطفی العالمیه از مردم ایران [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 77-103]

  • انگاره شخصی مطالعه انگاره‌های بین‌فرهنگی دانشجویان روسی جامعه المصطفی العالمیه از مردم ایران [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 77-103]

  • انگاره‌های بین‌فرهنگی مطالعه انگاره‌های بین‌فرهنگی دانشجویان روسی جامعه المصطفی العالمیه از مردم ایران [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 77-103]

  • ایدئولوژی نقش ایدئولوژی در خلق باورهایِ متضاد از غرب در نمایشنامه جعفرخان از فرنگ برگشته بر اساس آرایِ آلتوسر [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 229-252]

  • ایران قدرت، هویت و نظام آموزشی: بررسی برساخت هویت در کتابهای درسی علوم اجتماعی دوره ابتدایی در ایران [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 41-61]

  • ایران جنبش روشنگری، استعمار و مسأله ایران در قرن نوزدهم میلادی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 153-172]

  • اینستاگرام تفاوت بازنمایی "خود" در زندگی معمولی و زندگی اینستاگرامی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 173-201]

  • اینستاگرام فرهنگ سلبریتی‌گری و نمایش سوگ در رسانه‌های جدید تحلیل روایت صفحات اینستاگرام بهاره رهنما، نسیم ادبی و رضا صادقی [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 37-76]

ب

  • بازنمایی بازنمایی سینمایی بافت سیاسی ایران؛ تحلیل گفتمان انتقادی فیلم «آژانس شیشه‌ای» [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 253-278]

  • بازنمایی تطور بازنمایی ارتباط نسلی در سینمای جنگ ایران (با تکیه بر ابژه‌سازی قهرمان جنگ) [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • بازنمایی بازنمایی نظام سیاسی جمهوری اسلامی و حکومت پهلوی در شبکه‌ی تلویزیونی «من‌وتو» [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 307-335]

  • بازی‌ رایانه‌ای ارتباط بازی‌های رایانه‌ای با هوش چندگانه در دانشجویان [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • باور رویکرد آزمایشگاهی به رابطه‌ی باورهای افراد و واکنش‌های آنان به پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی [دوره 19، شماره 73، 1402، صفحه 1-27]

  • برنامه‌ریزی اقتصادی پیدایش سازمان برنامه: چرخش از ملی‌گرایی سیاسی به ملی‌گرایی اقتصادی در ایران [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 291-316]

  • بی‌قدرتی بسط شبکۀ مفهومی قدرت فراسوی دوگانه‌انگاری‌ها [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 173-199]

پ

  • پدیدارشناختی از تنهازیستی تا تنها ماندن؛ مقایسه دو گروه از زنان مجرد تنها در تهران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 87-117]

  • پدیدار شناسی بررسی مدل مفهومی مصرف مجازی دیجیتال در کاربران تهرانی شبکه های اجتماعی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 95-124]

  • پدیدارشناسی رسانه های اجتماعی و نظارت بر صاحبان قدرت مورد کاوی اینستاگرام در ایران [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 11-39]

  • پدیدارشناسی تلگرام در تجربه زیسته جوانان بزرگسال شهر تهران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 331-351]

  • پدیدارشناسی فمینیستی روایتی زنانه از جنگ ایران و عراق؛ تجربیات زیسته ی زنان خوزستانی ساکن در «شهرک شهید بهشتی مشهد» [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 119-146]

  • پذیرش قدرت بسط شبکۀ مفهومی قدرت فراسوی دوگانه‌انگاری‌ها [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 173-199]

  • پیام رویکرد آزمایشگاهی به رابطه‌ی باورهای افراد و واکنش‌های آنان به پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی [دوره 19، شماره 73، 1402، صفحه 1-27]

  • پیام‎رسان فوری تلگرام در تجربه زیسته جوانان بزرگسال شهر تهران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 331-351]

ت

  • تبارشناسی تولد روزنامه در ایران: چشم اندازی تبارشناسانه [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 147-172]

  • تبلیغات تدوین مدل مضامین عوامل و مولفه های ارتباطی و راهبردی رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو شرکت ایساکو [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 317-347]

  • تجربه ایران نزد غیر ایرانیان تجربه دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 183-207]

  • تجربه زیسته تلگرام در تجربه زیسته جوانان بزرگسال شهر تهران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 331-351]

  • تجربه زیسته روایتی زنانه از جنگ ایران و عراق؛ تجربیات زیسته ی زنان خوزستانی ساکن در «شهرک شهید بهشتی مشهد» [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 119-146]

  • تجربه مشتری طراحی و اعتبار سنجی الگوی سه مرحله ای ارتباط با مشتری بر رویکرد نقاط تماس در سفر مشتری (مطالعه موردی: فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپرمی) [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • تحریم بازنمایی تصویری مقاومت کاربران ایرانی در برابر ساختار تحریم (مطالعه موردی: واکنش تصویری کاربران فضای مجازی به تحریم تیم فوتبال ایران توسط نایک) [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 11-35]

  • تحلیل انتقادی گفتمان خود بازتابی و بازنمایی اخلاقی دیگری در فرا فیلم‌های سینمای ایران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 279-304]

  • تحلیل روایت مضمونی فرهنگ سلبریتی‌گری و نمایش سوگ در رسانه‌های جدید تحلیل روایت صفحات اینستاگرام بهاره رهنما، نسیم ادبی و رضا صادقی [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 37-76]

  • تحلیل گفتمان انتقادی کشاکش‌های گفتمانی و قدرت کارگران؛ واکاوی میدان گفتمانیت در اعتصاب کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 209-231]

  • تحلیل گفتمان انتقادی تحلیل گفتمان پیام «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری سابق افغانستان به مناسبت عید قربان [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف بازنمایی سینمایی بافت سیاسی ایران؛ تحلیل گفتمان انتقادی فیلم «آژانس شیشه‌ای» [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 253-278]

  • تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف بازنمایی نظام سیاسی جمهوری اسلامی و حکومت پهلوی در شبکه‌ی تلویزیونی «من‌وتو» [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 307-335]

  • تحلیل مضمونی خوانش مخاطبان از اخبار و سیاست‌های خبری صداوسیما [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 233-260]

  • تربیت رعیت گفتمانهای تربیتی اولین مدارس جدید در ایران دوره قاجار [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • تربیت شهروند گفتمانهای تربیتی اولین مدارس جدید در ایران دوره قاجار [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • تربیت مسلمان گفتمانهای تربیتی اولین مدارس جدید در ایران دوره قاجار [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • ترجیحات فرهنگی کشف ترجیحات اخلاقی در رسانه اجتماعی توئیتر (مطالعه کیفی انتخابات 1396) [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 203-240]

  • تعاملات تدوین الگوی مفهومی زیست جهان مجازی کودکان و نوجوانان در رسانه‏ های اجتماعی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 63-94]

  • تعدیل محتوا چالش‌های حکمرانی پلتفرم‌های جهانی آنلاین و دلالت‌های آن برای جامعه ایران مطالعه موردی: رسانه اجتماعی فیس‌بوک [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • تفکر انتقادی امکان یا امتناع تحقق مسئولیت اجتماعی؛ تحلیل محتوای پیام های تصویری مقابله با کرونا [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • تلگرام تلگرام در تجربه زیسته جوانان بزرگسال شهر تهران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 331-351]

  • تمایز و تفکیک طبقاتی بررسی پیامدهای فضای شهری بر مصرف شهروندان شهر کرمانشاه [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • تنهازیستی از تنهازیستی تا تنها ماندن؛ مقایسه دو گروه از زنان مجرد تنها در تهران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 87-117]

  • توئیتر کشف ترجیحات اخلاقی در رسانه اجتماعی توئیتر (مطالعه کیفی انتخابات 1396) [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 203-240]

  • توسعه پیدایش سازمان برنامه: چرخش از ملی‌گرایی سیاسی به ملی‌گرایی اقتصادی در ایران [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 291-316]

  • توییتر فارسی توییتر، اتاق پژواک و تشدید قطب‌بندی سیاسی مطالعه موردی: واکنش‌های کاربران توییتر فارسی به تحولات ایران (سال‌های 1400-1401) [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 241-271]

ج

  • جامعه‌المصطفی مطالعه انگاره‌های بین‌فرهنگی دانشجویان روسی جامعه المصطفی العالمیه از مردم ایران [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 77-103]

  • جامعه‌شناسی ادبیات بررسی زمینه‌های جامعه‌شناختی شعر شهریار براساس نظریه‌ی لوسین گلدمن [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 273-305]

  • جامعه غیررسمی شبکه‌های اجتماعی: رسانه جامعه شبکه‌ای غیررسمی ایران [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 125-152]

  • جامعه کرونایی‌شده امکان یا امتناع تحقق مسئولیت اجتماعی؛ تحلیل محتوای پیام های تصویری مقابله با کرونا [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • جنگ تحمیلی روایتی زنانه از جنگ ایران و عراق؛ تجربیات زیسته ی زنان خوزستانی ساکن در «شهرک شهید بهشتی مشهد» [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 119-146]

  • جوانان پنجره‌های تعاملی و قطعه‌های کوچک صمیمیت : مطالعه‌ی کیفی روابط و تعاملات غیررسمی جوانان در شهر یزد [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 337-360]

  • جوانان بزرگسال تلگرام در تجربه زیسته جوانان بزرگسال شهر تهران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 331-351]

چ

  • چپ سنتی بازنمایی سینمایی بافت سیاسی ایران؛ تحلیل گفتمان انتقادی فیلم «آژانس شیشه‌ای» [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 253-278]

  • چشم‌وهم‌چشمی بررسی پیامدهای فضای شهری بر مصرف شهروندان شهر کرمانشاه [دوره 19، شماره 73، 1402]

ح

  • حسن مقدم نقش ایدئولوژی در خلق باورهایِ متضاد از غرب در نمایشنامه جعفرخان از فرنگ برگشته بر اساس آرایِ آلتوسر [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 229-252]

  • حفاظت ارزیابی سیاست‌های فرهنگی پس از انقلاب اسلامی در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی (با تاکید بر میراث مستند و مکتوب) [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • حکمرانی پلتفرم‌ها چالش‌های حکمرانی پلتفرم‌های جهانی آنلاین و دلالت‌های آن برای جامعه ایران مطالعه موردی: رسانه اجتماعی فیس‌بوک [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • حکومت‌‌مندی تولد روزنامه در ایران: چشم اندازی تبارشناسانه [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 147-172]

خ

  • خبر تولد روزنامه در ایران: چشم اندازی تبارشناسانه [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 147-172]

  • خبرگان پیدایش سازمان برنامه: چرخش از ملی‌گرایی سیاسی به ملی‌گرایی اقتصادی در ایران [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 291-316]

  • خدمات پس از فروش تدوین مدل مضامین عوامل و مولفه های ارتباطی و راهبردی رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو شرکت ایساکو [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 317-347]

  • خطر امکان یا امتناع تحقق مسئولیت اجتماعی؛ تحلیل محتوای پیام های تصویری مقابله با کرونا [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • خطر آنلاین کودک و فضای مجازی: تحلیل میانجیگری والدین در استفاده کودکان از اینترنت [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 201-228]

  • خندوانه چرا برنامه عصرجدید مهم است؟ بررسی نحوه تعامل کاربران صفحه اینستاگرام برنامه عصرجدید با دو برنامه مشابه خندوانه و دورهمی [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • خوانش اخبار خوانش مخاطبان از اخبار و سیاست‌های خبری صداوسیما [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 233-260]

  • خود بازتابی خود بازتابی و بازنمایی اخلاقی دیگری در فرا فیلم‌های سینمای ایران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 279-304]

  • خود دیالوژیک فرآیند هویت‌یابی «تقلیل یافته» نسل زد در شبکه‌های اجتماعی:مطالعه موردی دختران نوجوان در شهر مشهد [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 135-162]

  • خود رسانه ‎ای تدوین الگوی مفهومی زیست جهان مجازی کودکان و نوجوانان در رسانه‏ های اجتماعی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 63-94]

د

  • دانشجو ارتباط بازی‌های رایانه‌ای با هوش چندگانه در دانشجویان [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • دانشجویان روسی مطالعه انگاره‌های بین‌فرهنگی دانشجویان روسی جامعه المصطفی العالمیه از مردم ایران [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 77-103]

  • دانشجویان غیرایرانی ایران نزد غیر ایرانیان تجربه دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 183-207]

  • دانشگاه فردوسی ایران نزد غیر ایرانیان تجربه دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 183-207]

  • دختران نوجوان فرآیند هویت‌یابی «تقلیل یافته» نسل زد در شبکه‌های اجتماعی:مطالعه موردی دختران نوجوان در شهر مشهد [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 135-162]

  • دورهمی چرا برنامه عصرجدید مهم است؟ بررسی نحوه تعامل کاربران صفحه اینستاگرام برنامه عصرجدید با دو برنامه مشابه خندوانه و دورهمی [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • دیگری خود بازتابی و بازنمایی اخلاقی دیگری در فرا فیلم‌های سینمای ایران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 279-304]

ر

  • راست سنتی بازنمایی سینمایی بافت سیاسی ایران؛ تحلیل گفتمان انتقادی فیلم «آژانس شیشه‌ای» [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 253-278]

  • راهبرد تدوین مدل مضامین عوامل و مولفه های ارتباطی و راهبردی رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو شرکت ایساکو [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 317-347]

  • رسانه کشف ترجیحات اخلاقی در رسانه اجتماعی توئیتر (مطالعه کیفی انتخابات 1396) [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 203-240]

  • رسانه‌های اجتماعی چالش‌های حکمرانی پلتفرم‌های جهانی آنلاین و دلالت‌های آن برای جامعه ایران مطالعه موردی: رسانه اجتماعی فیس‌بوک [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • رسانه‌های اجتماعی تدوین الگوی مفهومی زیست جهان مجازی کودکان و نوجوانان در رسانه‏ های اجتماعی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 63-94]

  • رضایتمندی مشتریان تدوین مدل مضامین عوامل و مولفه های ارتباطی و راهبردی رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو شرکت ایساکو [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 317-347]

  • رفتار شبکه‌ای رویکرد آزمایشگاهی به رابطه‌ی باورهای افراد و واکنش‌های آنان به پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی [دوره 19، شماره 73، 1402، صفحه 1-27]

  • رمان نقد کهن الگویی روابط اجتماعی در رمان‌های سیال ذهن ایرانی (مطالعه موردی: این سگ می خواهد رکسانا را بخورد) [دوره 19، شماره 72، 1402]

  • روابط اجتماعی نقد کهن الگویی روابط اجتماعی در رمان‌های سیال ذهن ایرانی (مطالعه موردی: این سگ می خواهد رکسانا را بخورد) [دوره 19، شماره 72، 1402]

  • روابط غیررسمی پنجره‌های تعاملی و قطعه‌های کوچک صمیمیت : مطالعه‌ی کیفی روابط و تعاملات غیررسمی جوانان در شهر یزد [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 337-360]

  • روایت روایتی زنانه از جنگ ایران و عراق؛ تجربیات زیسته ی زنان خوزستانی ساکن در «شهرک شهید بهشتی مشهد» [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 119-146]

  • روزنامه تولد روزنامه در ایران: چشم اندازی تبارشناسانه [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 147-172]

  • روشنفکری جنبش روشنگری، استعمار و مسأله ایران در قرن نوزدهم میلادی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 153-172]

  • روشنگری جنبش روشنگری، استعمار و مسأله ایران در قرن نوزدهم میلادی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 153-172]

  • ریخت‌شناسی ولادیمیر پراپ ادبیات فولکلور در سینمای انیمیشن و امکان‌سنجی تولید محتوا بر اساس قصه‌های عاشقانه فولکلور آذربایجان [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 261-289]

ز

  • زنان جنگ زده روایتی زنانه از جنگ ایران و عراق؛ تجربیات زیسته ی زنان خوزستانی ساکن در «شهرک شهید بهشتی مشهد» [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 119-146]

س

  • سازمان برنامه پیدایش سازمان برنامه: چرخش از ملی‌گرایی سیاسی به ملی‌گرایی اقتصادی در ایران [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 291-316]

  • سبک زندگی از تنهازیستی تا تنها ماندن؛ مقایسه دو گروه از زنان مجرد تنها در تهران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 87-117]

  • سفر مشتری طراحی و اعتبار سنجی الگوی سه مرحله ای ارتباط با مشتری بر رویکرد نقاط تماس در سفر مشتری (مطالعه موردی: فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپرمی) [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • سلبریتی فرهنگ سلبریتی‌گری و نمایش سوگ در رسانه‌های جدید تحلیل روایت صفحات اینستاگرام بهاره رهنما، نسیم ادبی و رضا صادقی [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 37-76]

  • سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه کشاکش‌های گفتمانی و قدرت کارگران؛ واکاوی میدان گفتمانیت در اعتصاب کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 209-231]

  • سوژۀ گفتمانی بسط شبکۀ مفهومی قدرت فراسوی دوگانه‌انگاری‌ها [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 173-199]

  • سوگواری آنلاین فرهنگ سلبریتی‌گری و نمایش سوگ در رسانه‌های جدید تحلیل روایت صفحات اینستاگرام بهاره رهنما، نسیم ادبی و رضا صادقی [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 37-76]

  • سیاست‌گذاری فرهنگی ارزیابی سیاست‌های فرهنگی پس از انقلاب اسلامی در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی (با تاکید بر میراث مستند و مکتوب) [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • سیاست‌های خبری خوانش مخاطبان از اخبار و سیاست‌های خبری صداوسیما [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 233-260]

  • سیال ذهن نقد کهن الگویی روابط اجتماعی در رمان‌های سیال ذهن ایرانی (مطالعه موردی: این سگ می خواهد رکسانا را بخورد) [دوره 19، شماره 72، 1402]

  • سینمای ایران خود بازتابی و بازنمایی اخلاقی دیگری در فرا فیلم‌های سینمای ایران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 279-304]

  • سینمای تجاری انیمیشن ادبیات فولکلور در سینمای انیمیشن و امکان‌سنجی تولید محتوا بر اساس قصه‌های عاشقانه فولکلور آذربایجان [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 261-289]

  • سینمای جنگ تطور بازنمایی ارتباط نسلی در سینمای جنگ ایران (با تکیه بر ابژه‌سازی قهرمان جنگ) [دوره 19، شماره 73، 1402]

ش

  • شبکه تلویزیونی من‌وتو بازنمایی نظام سیاسی جمهوری اسلامی و حکومت پهلوی در شبکه‌ی تلویزیونی «من‌وتو» [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 307-335]

  • شبکه‌های اجتماعی توییتر، اتاق پژواک و تشدید قطب‌بندی سیاسی مطالعه موردی: واکنش‌های کاربران توییتر فارسی به تحولات ایران (سال‌های 1400-1401) [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 241-271]

  • شبکه‌های اجتماعی رویکرد آزمایشگاهی به رابطه‌ی باورهای افراد و واکنش‌های آنان به پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی [دوره 19، شماره 73، 1402، صفحه 1-27]

  • شبکه‌های اجتماعی فرآیند هویت‌یابی «تقلیل یافته» نسل زد در شبکه‌های اجتماعی:مطالعه موردی دختران نوجوان در شهر مشهد [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 135-162]

  • شبکه های اجتماعی بررسی مدل مفهومی مصرف مجازی دیجیتال در کاربران تهرانی شبکه های اجتماعی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 95-124]

  • شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی: رسانه جامعه شبکه‌ای غیررسمی ایران [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 125-152]

  • شبکه های اجتماعی بازنمایی تصویری مقاومت کاربران ایرانی در برابر ساختار تحریم (مطالعه موردی: واکنش تصویری کاربران فضای مجازی به تحریم تیم فوتبال ایران توسط نایک) [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 11-35]

  • شبکههای اجتماعی رسانه های اجتماعی و نظارت بر صاحبان قدرت مورد کاوی اینستاگرام در ایران [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 11-39]

  • شرکت ایساکو تدوین مدل مضامین عوامل و مولفه های ارتباطی و راهبردی رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو شرکت ایساکو [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 317-347]

  • شعر اجتماعی بررسی زمینه‌های جامعه‌شناختی شعر شهریار براساس نظریه‌ی لوسین گلدمن [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 273-305]

  • شهریار بررسی زمینه‌های جامعه‌شناختی شعر شهریار براساس نظریه‌ی لوسین گلدمن [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 273-305]

ص

  • صداوسیما خوانش مخاطبان از اخبار و سیاست‌های خبری صداوسیما [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 233-260]

  • صمیمیت پنجره‌های تعاملی و قطعه‌های کوچک صمیمیت : مطالعه‌ی کیفی روابط و تعاملات غیررسمی جوانان در شهر یزد [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 337-360]

ط

  • طالبان تحلیل گفتمان پیام «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری سابق افغانستان به مناسبت عید قربان [دوره 19، شماره 73، 1402]

ع

  • عصر پساتلویزیون شبکه‌های اجتماعی: رسانه جامعه شبکه‌ای غیررسمی ایران [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 125-152]

  • عصرجدید چرا برنامه عصرجدید مهم است؟ بررسی نحوه تعامل کاربران صفحه اینستاگرام برنامه عصرجدید با دو برنامه مشابه خندوانه و دورهمی [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • علوم اجتماعی محاسباتی چرا برنامه عصرجدید مهم است؟ بررسی نحوه تعامل کاربران صفحه اینستاگرام برنامه عصرجدید با دو برنامه مشابه خندوانه و دورهمی [دوره 19، شماره 73، 1402]

غ

  • غرب نقش ایدئولوژی در خلق باورهایِ متضاد از غرب در نمایشنامه جعفرخان از فرنگ برگشته بر اساس آرایِ آلتوسر [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 229-252]

ف

  • فرآیند هویت‌یابی فرآیند هویت‌یابی «تقلیل یافته» نسل زد در شبکه‌های اجتماعی:مطالعه موردی دختران نوجوان در شهر مشهد [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 135-162]

  • فرا فیلم خود بازتابی و بازنمایی اخلاقی دیگری در فرا فیلم‌های سینمای ایران [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 279-304]

  • فرهنگ‌پذیری واکاوی فرایند بین‌نسلی ادغام فرهنگی مهاجران افغانستانی در جامعه ایران: یک مطالعه داده‌بنیاد [دوره 19، شماره 73، 1402، صفحه 11-37]

  • فرهنگ خرید مشتری طراحی و اعتبار سنجی الگوی سه مرحله ای ارتباط با مشتری بر رویکرد نقاط تماس در سفر مشتری (مطالعه موردی: فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپرمی) [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • فرهنگِ شبکهِ اجتماعی تفاوت بازنمایی "خود" در زندگی معمولی و زندگی اینستاگرامی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 173-201]

  • فرهنگ‌عامه ادبیات فولکلور در سینمای انیمیشن و امکان‌سنجی تولید محتوا بر اساس قصه‌های عاشقانه فولکلور آذربایجان [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 261-289]

  • فضای شهری بررسی پیامدهای فضای شهری بر مصرف شهروندان شهر کرمانشاه [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • فضای مجازی رسانه های اجتماعی و نظارت بر صاحبان قدرت مورد کاوی اینستاگرام در ایران [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 11-39]

  • فضای مجازی بررسی مدل مفهومی مصرف مجازی دیجیتال در کاربران تهرانی شبکه های اجتماعی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 95-124]

  • فضای مجازی شبکه‌های اجتماعی: رسانه جامعه شبکه‌ای غیررسمی ایران [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 125-152]

  • فضای مجازی کودک و فضای مجازی: تحلیل میانجیگری والدین در استفاده کودکان از اینترنت [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 201-228]

  • فیس‌بوک چالش‌های حکمرانی پلتفرم‌های جهانی آنلاین و دلالت‌های آن برای جامعه ایران مطالعه موردی: رسانه اجتماعی فیس‌بوک [دوره 19، شماره 73، 1402]

ق

  • قدرت بسط شبکۀ مفهومی قدرت فراسوی دوگانه‌انگاری‌ها [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 173-199]

  • قدرت کارگران کشاکش‌های گفتمانی و قدرت کارگران؛ واکاوی میدان گفتمانیت در اعتصاب کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 209-231]

  • قدرت و مقاومت بازنمایی تصویری مقاومت کاربران ایرانی در برابر ساختار تحریم (مطالعه موردی: واکنش تصویری کاربران فضای مجازی به تحریم تیم فوتبال ایران توسط نایک) [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 11-35]

  • قرنطینه خانگی امکان یا امتناع تحقق مسئولیت اجتماعی؛ تحلیل محتوای پیام های تصویری مقابله با کرونا [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • قصه‌های پریان عاشقانه ادبیات فولکلور در سینمای انیمیشن و امکان‌سنجی تولید محتوا بر اساس قصه‌های عاشقانه فولکلور آذربایجان [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 261-289]

  • قطب‌بندی سیاسی توییتر، اتاق پژواک و تشدید قطب‌بندی سیاسی مطالعه موردی: واکنش‌های کاربران توییتر فارسی به تحولات ایران (سال‌های 1400-1401) [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 241-271]

  • قهرمان تطور بازنمایی ارتباط نسلی در سینمای جنگ ایران (با تکیه بر ابژه‌سازی قهرمان جنگ) [دوره 19، شماره 73، 1402]

ک

  • کتابهای علوم اجتماعی قدرت، هویت و نظام آموزشی: بررسی برساخت هویت در کتابهای درسی علوم اجتماعی دوره ابتدایی در ایران [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 41-61]

  • کلان‌داده توییتر، اتاق پژواک و تشدید قطب‌بندی سیاسی مطالعه موردی: واکنش‌های کاربران توییتر فارسی به تحولات ایران (سال‌های 1400-1401) [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 241-271]

گ

  • گفتمان پهلویسم بازنمایی نظام سیاسی جمهوری اسلامی و حکومت پهلوی در شبکه‌ی تلویزیونی «من‌وتو» [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 307-335]

  • گفتمان جمهوری اسلامی بازنمایی نظام سیاسی جمهوری اسلامی و حکومت پهلوی در شبکه‌ی تلویزیونی «من‌وتو» [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 307-335]

ل

  • لذت بصری تفاوت بازنمایی "خود" در زندگی معمولی و زندگی اینستاگرامی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 173-201]

  • لوسین گلدمن بررسی زمینه‌های جامعه‌شناختی شعر شهریار براساس نظریه‌ی لوسین گلدمن [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 273-305]

  • لویی آلتوسر نقش ایدئولوژی در خلق باورهایِ متضاد از غرب در نمایشنامه جعفرخان از فرنگ برگشته بر اساس آرایِ آلتوسر [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 229-252]

م

  • مدرسه گفتمانهای تربیتی اولین مدارس جدید در ایران دوره قاجار [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • مراوده‌های سطحی پنجره‌های تعاملی و قطعه‌های کوچک صمیمیت : مطالعه‌ی کیفی روابط و تعاملات غیررسمی جوانان در شهر یزد [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 337-360]

  • مردم نگاری اینترنتی تفاوت بازنمایی "خود" در زندگی معمولی و زندگی اینستاگرامی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 173-201]

  • مسئولیت اجتماعی امکان یا امتناع تحقق مسئولیت اجتماعی؛ تحلیل محتوای پیام های تصویری مقابله با کرونا [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • مصاحبة فردی و گروهی خوانش مخاطبان از اخبار و سیاست‌های خبری صداوسیما [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 233-260]

  • مصرف رسانه ای کودکان کودک و فضای مجازی: تحلیل میانجیگری والدین در استفاده کودکان از اینترنت [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 201-228]

  • مصرف‌‌گرایی بررسی پیامدهای فضای شهری بر مصرف شهروندان شهر کرمانشاه [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • مصرف مجازی دیجیتال رسانه های اجتماعی و نظارت بر صاحبان قدرت مورد کاوی اینستاگرام در ایران [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 11-39]

  • مصرف مجازی دیجیتال بررسی مدل مفهومی مصرف مجازی دیجیتال در کاربران تهرانی شبکه های اجتماعی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 95-124]

  • مفصل بندی قدرت، هویت و نظام آموزشی: بررسی برساخت هویت در کتابهای درسی علوم اجتماعی دوره ابتدایی در ایران [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 41-61]

  • مقاومت بسط شبکۀ مفهومی قدرت فراسوی دوگانه‌انگاری‌ها [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 173-199]

  • ملی‌گرایی اقتصادی پیدایش سازمان برنامه: چرخش از ملی‌گرایی سیاسی به ملی‌گرایی اقتصادی در ایران [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 291-316]

  • منتسکیو جنبش روشنگری، استعمار و مسأله ایران در قرن نوزدهم میلادی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 153-172]

  • مهاجران افغانستانی واکاوی فرایند بین‌نسلی ادغام فرهنگی مهاجران افغانستانی در جامعه ایران: یک مطالعه داده‌بنیاد [دوره 19، شماره 73، 1402، صفحه 11-37]

  • میانجیگری کودک و فضای مجازی: تحلیل میانجیگری والدین در استفاده کودکان از اینترنت [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 201-228]

  • میدان ارتباطی فرآیند هویت‌یابی «تقلیل یافته» نسل زد در شبکه‌های اجتماعی:مطالعه موردی دختران نوجوان در شهر مشهد [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 135-162]

  • میراث فرهنگی ارزیابی سیاست‌های فرهنگی پس از انقلاب اسلامی در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی (با تاکید بر میراث مستند و مکتوب) [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • میراث مستند و مکتوب ارزیابی سیاست‌های فرهنگی پس از انقلاب اسلامی در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی (با تاکید بر میراث مستند و مکتوب) [دوره 19، شماره 73، 1402]

ن

  • نسل اپلیکیشن فرآیند هویت‌یابی «تقلیل یافته» نسل زد در شبکه‌های اجتماعی:مطالعه موردی دختران نوجوان در شهر مشهد [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 135-162]

  • نسل زد فرآیند هویت‌یابی «تقلیل یافته» نسل زد در شبکه‌های اجتماعی:مطالعه موردی دختران نوجوان در شهر مشهد [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 135-162]

  • نشانه شناسی تطور بازنمایی ارتباط نسلی در سینمای جنگ ایران (با تکیه بر ابژه‌سازی قهرمان جنگ) [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • نقاط تماس مشتری طراحی و اعتبار سنجی الگوی سه مرحله ای ارتباط با مشتری بر رویکرد نقاط تماس در سفر مشتری (مطالعه موردی: فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپرمی) [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • نقد کهن الگویی نقد کهن الگویی روابط اجتماعی در رمان‌های سیال ذهن ایرانی (مطالعه موردی: این سگ می خواهد رکسانا را بخورد) [دوره 19، شماره 72، 1402]

  • نمایش خود تفاوت بازنمایی "خود" در زندگی معمولی و زندگی اینستاگرامی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 173-201]

  • نمایشنامه نقش ایدئولوژی در خلق باورهایِ متضاد از غرب در نمایشنامه جعفرخان از فرنگ برگشته بر اساس آرایِ آلتوسر [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 229-252]

و

  • والدگری کودک و فضای مجازی: تحلیل میانجیگری والدین در استفاده کودکان از اینترنت [دوره 19، شماره 72، 1402، صفحه 201-228]

  • وفور و انباشتگی کالا بررسی پیامدهای فضای شهری بر مصرف شهروندان شهر کرمانشاه [دوره 19، شماره 73، 1402]

ه

  • هژمونی و ضدهژمونی بازنمایی تصویری مقاومت کاربران ایرانی در برابر ساختار تحریم (مطالعه موردی: واکنش تصویری کاربران فضای مجازی به تحریم تیم فوتبال ایران توسط نایک) [دوره 19، شماره 71، 1402، صفحه 11-35]

  • همسان‌سازی واکاوی فرایند بین‌نسلی ادغام فرهنگی مهاجران افغانستانی در جامعه ایران: یک مطالعه داده‌بنیاد [دوره 19، شماره 73، 1402، صفحه 11-37]

  • هوش چندگانه ارتباط بازی‌های رایانه‌ای با هوش چندگانه در دانشجویان [دوره 19، شماره 73، 1402]

  • هویت قدرت، هویت و نظام آموزشی: بررسی برساخت هویت در کتابهای درسی علوم اجتماعی دوره ابتدایی در ایران [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 41-61]

  • هویت‌یابی تدوین الگوی مفهومی زیست جهان مجازی کودکان و نوجوانان در رسانه‏ های اجتماعی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 63-94]

ی

  • یادگیری تدوین الگوی مفهومی زیست جهان مجازی کودکان و نوجوانان در رسانه‏ های اجتماعی [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 63-94]

  • یزد پنجره‌های تعاملی و قطعه‌های کوچک صمیمیت : مطالعه‌ی کیفی روابط و تعاملات غیررسمی جوانان در شهر یزد [دوره 19، شماره 70، 1402، صفحه 337-360]

  • یونگ نقد کهن الگویی روابط اجتماعی در رمان‌های سیال ذهن ایرانی (مطالعه موردی: این سگ می خواهد رکسانا را بخورد) [دوره 19، شماره 72، 1402]